«Φτιάχνω πεζούλες»: ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι για τις αναβαθμίδες του Αιγαίου - LIFE TERRACESCAPE

«Φτιάχνω πεζούλες»: ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι για τις αναβαθμίδες του Αιγαίου

25.11.2020

Στο πλαίσιο του έργου LIFE TERRACESCAPE και της ανάπτυξης υλικού περιβαλλοντικής εκπαίδευσης δημιουργήθηκε το διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι «Φτιάχνω πεζούλες». Το παιχνίδι απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου.

Μέσα από το παιχνίδι επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων για τις πεζούλες, ένα στοιχείο χαρακτηριστικό του τοπίου των νησιών του Αιγαίου. Ακολουθώντας μια διαδρομή σε τέσσερα νησιά του Αιγαίου, ένα για κάθε εποχή του χρόνου, ο παίχτης μαθαίνει ιστορίες που σχετίζονται με τις πεζούλες, μαζεύει πέτρες και χώμα και στο τέλος της διαδρομής φτιάχνει τις δικές του πεζούλες.

Ο παίχτης μαθαίνει για παραδοσιακές πρακτικές, όπως το αλώνισμα της φάβας, για τη χρήση των μελισσόσπιτων και των ανεμόμυλων· για τοπικές ποικιλίες όπως το μελιτζανί φασόλι, τη φάβα, το κριθάρι, το λεμόνι· για παραδοσιακά προϊόντα, όπως η σουμάδα, οι συκοπιταρίδες· για προτεινόμενες καλλιέργειες και προϊόντα, όπως το μαύρο σουσάμι, το ροδόξιδο. Μέσα από το παιχνίδι αναδεικνύονται οι δυσκολίες στην καλλιέργεια των αναβαθμίδων και της αγροτικής ζωής, αλλά και η χαρά της συνεργασίας μεταξύ των γεωργών, όπως και η σημασία των αναβαθμίδων για το μέλλον μέσα από την λειτουργία τους ως πράσινες υποδομές με την επιστασία γης ως χρηστικό εργαλείο.

Τα κείμενα του παιχνιδιού έχουν γραφεί από την Θεοδώρα Πετανίδου, Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και οι πρωτότυπες ζωγραφιές έχουν γίνει από την Χαρά Χρυσανθάκη, υποψήφια διδάκτορα  στο ίδιο Πανεπιστήμιο, όπου έγινε και η ανάπτυξη του παιχνιδιού (παιγνιοποίηση).

Ο μέσος χρόνος για μια παρτίδα παιχνιδιού είναι 20 λεπτά, όμως απαιτούνται πολλές επαναλήψεις ώστε οι παίκτες να διατρέξουν το σύνολο του υλικού.

Μπορείτε να το παίξετε διαδικτυακά είτε ακολουθώντας τον σύνδεσμο, είτε κατεβάζοντάς το στον υπολογιστή σας για PC από εδώ και για Mac από εδώΓια να παίξετε το παιχνίδι ανοίγετε το αρχείο «Pezoules Game.exe».